Roky 2002 až 2006 patřily ročníku 1992. Ve všech pěti tabulkách TOP15 za toto období je tento ročník vyhodnocen jako nejsilnější na pražských KPŽ. To se projevilo i v bilanci letos překonaných rekordů žákovských přeborů. Celkem jich bylo zlepšeno 24 a z toho 16 si jich připsali právě plavci z tohoto ročníku.
Je to ale zároveň teprve druhý ročník, pro který máme v naší oddílové databázi kompletní údaje za pětileté žákovské období. Myšleno z hlediska pražských žákovských přeborů. Navíc překonávání přeborových rekordů bude pro každý další zařazený ročník určitě těžší a težší. Už dnes většinu z nich vytvořili medailisté ze žákovských MČR příslušné věkové kategorie, i když je evidujeme teprve od roku 2000.
Plavání ale není jenom o rekordech. Především je to sport, který patří k těm nejzdravějším, pokud dokonce není tím vůbec nej nej. Samozřejmě to není jediné plus, ovšem zároveň je i velmi časově a fyziky náročné. Navíc i nemilosrdné. Snad v žádném jiném sportu nelze porovnávat výkony tak "objektivně". To ale platí nejen vůči soupeřům, ale i vzhledem k růstu vlastní výkonnosti. I proto možná jen malá část plavců vydrží závodně plavat alespoň pět let a zúčastní se přeborů ve všech žákovských kategoriích.
U ročníku 1991 to bylo 28 plavců, u ročníku 1992 jen o jednoho méně. V procentuálním vyjádření v obou případech přibližně 40% z těch, kteří startovali na KPŽ C. Ovšem v obou ročnících byly zhruba dvě třetiny z tohoto počtu ze sportovních tříd. Pro tyto plavce je rozhodnutí o ukončení plaveckých tréninků o poznání komplikovanější než v běžných oddílech. V nich totiž v uvedených ročnících nevydržel u plavání ani každý pátý.
V následující tabulce jsou celkové počty startujících plavců na pražských KPŽ v letech 2001 až 2006. Rozděleny jsou podle ročníků a věkových kategoriích. Započítán je každý plavec, který startoval v hodnoceném roce alespoň na jednom KPŽ. Údaje jsou výjadřeny i graficky, přičemž v horní části grafu jsou celkové počty plavců, v dolní pak počty žákyň. Barva lomené čáry je pro ročník shodná v horní i dolní části grafu. Počty žáků graficky znázorněny nejsou.
|